پشت کنکور بمانیم؟
نوشته شده توسط : پاسخدون

 پشت کنکور بمانیم؟

به روزهای کنکور نزدیک میشیم. خیلی از دوستان از ما میپرسند که ما دیگه امید نداریم که کنکور امسال قبول بشیم و باید چی کار کنیم؟ برای سال بعد چی کار کنیم ؟ از کجا شروع کنیم ؟ و …

پشت کنکور موندن مزایای و معایبی داره. توی بررسی این موضوع بیایید واقع گرا باشیم. خوبی پشت کنکور موندن اینه که شما وقت خیلی بیشتری دارید تا درس بخونید. چون دیگه مدرسه نمیخواهید برید . این خیلی جذابه اما مگه میشه یه نفر یه سال رو کامل از صبح تا شب درس بخونه . این کار به شدت خسته کننده و طاقت فرساست و خیلی از آدم ها جا میزنند. پس به این موضوع فکر کنید و واقعیت ها رو در نظر بگیرید. از طرف دیگه شما یه دور قبلا کتاب ها رو خوندید و تست هم زدید. ممکن هست که این مطالب برایتون تکراری و خسته کننده باشه. اگر با روحیه میتونید دوباره شروع کنید و به جای غر زدن، تسلط خودتون رو به دانسته های قبلی بیشتر کنید، بسم الله. یه خوبی دیگه پست کنکور موندن اینه که شما قبلا یه بار صفر تا صد کنکور رو رفتید و استرس هاتون خیلی کمتره . پس بنابراین باید توی سال آینده مسلط تر باشید.

اما معایب پشت کنکور موندن رو احتمالا میتونید حدس بزنید. معمولا بچه ها کم انرژی تر میشن و باید بهشون دائما روحیه و انگیزه داد. خیلی از روزها براشون تکراری و کسل کننده میشه و دعا میکنند که زودتر کنکور بیاد و از شر این غول راحت بشن. بعضی از آدم های آسیب پذیر هستند و زود افسرده میشن. حالا ما در ادامه راه حل این مشکلات رو بهتون میگیم. یه عیب دیگه پشت کنکور موندن هم عوض شدن احتمالی کتابها هست که البته زیاد مهم نیست و با یه مطالعه چند روزه جبران میشه.

 

حالا بالاخره چی کار کنیم ؟

 

هر کسی بهتر از دیگران خودش رو میشناسه. البته باید از راهنمایی های دیگران هم استفاده کنه و در نهایت تصمیم بگیره. ما به شما پیشنهاد میکنیم که با یه مشاور که بیشتر کار روان شناسی بلد هست مشورت کنید. بعضی از آدمها با گفتن اینکه من امسال امید ندارم و برای سال آینده هم وقت زیاده، راضی میشن و عذاب وجدانشون کم میشه. اما توی واقعیت برای سال آینده هم هیچ چیز عوض نمیشه و دوباره سال آینده به همین نقطه ای که الان رسیدند، میرسند. پس پیش یه مشاور برید و ازش بخواهید که روحیات و اهداف شما رو بررسی بکنه . اصلا شما آدم اینکه سال آینده بخونید هستید؟ چون توی این مدت خیلی ها دلسرد میشن و کلا با درس خوندن خداحافظی میکنند. این کار ممکن هست که باعث بشه خیلی از استعدادهای شما تلف بشه و تا آخر عمر حسرت این روزها رو بخورید. اگر با کمک مشاور به این نتیجه رسیدید که امسال نمیشه کنکور داد و سال آینده احتمالا بهتر نتیجه میگیرید، اون وقت سراغ برنامه ریزی کنکور و … برید. اما اگر دیدید که شما امسال هم شانس دارید و سال دیگه احتمالا دلسرد میشید، همین امسال با تمام قدرت ادامه بدید و اصلا به سال آینده فکر هم نکنید. برای مشورت با مشاوران با تجربه توی این زمینه، پاسخدون در خدمت شماست. ما با تجربیات فراوان و بررسی موارد متعدد بهترین راه رو به شما پیشنهاد میدیم. اگر تمایل داشتید با ما تماس بگیرید.

 

حرف آخر

 

صرفنظر از اینکه الان چه تصمیمی میگیرید، حتما تا کنکور به درس خوندن ادامه بدید و توی کنکور هم تلاشتون رو بکنید. بالاخره به بار کنکور واقعی رو تجربه میکنید. استرس و حال و هوای اونو میبینید و … حتی اگر نتایج هم اومد، انتخاب رشته هم بکنید. البته اگر سال دیگه هم میخواهید کنکور بدید، حواستون باشه که اگر رشته های روزانه قبول بشید، دیگه سال دیگه ار کنکور محروم میشید و این فرصت رو از خودتون نگیرید. فقط رشته هایی رو بزنید که اگر قبول بشید، حتما میرید و دیگه به سال دیگه فکر نمیکنید. شاید تا موقع انتخاب رشته، اتفاقاتی برای شما افتاد که تصمیم گرفتید، سال دیگه کنکور ندید و دانشگاه و رشته قبولی رو ادامه بدید و با کنکور خداحافظی کنید. این کار ضرر نداره و توصیه میشه.

 پشت کنکور بمانیم؟ توسط پاسخدون





:: بازدید از این مطلب : 27
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: